Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Multipokoleniowe zespoły w każdej firmie

26 listopada 2024 | Biznes | Tomasz Suffner
autor zdjęcia: mat. pras.
źródło: Rzeczpospolita
Kluczowym elementem w pracy jest różnorodność
autor zdjęcia: AdobeStock
źródło: Rzeczpospolita
Kluczowym elementem w pracy jest różnorodność

Każde pokolenie charakteryzuje się innymi wartościami, motywacjami czy oczekiwaniami wobec pracy i pracodawcy.

W większości europejskich firm zespoły tworzone są przez przedstawicieli czterech generacji: baby boomers (lata 1946–1964), pokolenie X (1965–1981), pokolenie Y, czyli millenialsów (1982–2000) i najmłodszych – Z, urodzonych już w XXI wieku. Każde z tych pokoleń charakteryzuje się innymi wartościami, motywacjami czy oczekiwaniami wobec pracy i pracodawcy. To, co dla najstarszych generacji jest w pracy podstawą, czyli stabilizacja i pewność zatrudnienia, dla kolejnych pokoleń staje się ograniczeniem. Dla młodszych cenne jest ciągłe poszukiwanie takiej pracy, która będzie miejscem osobistego rozwoju i zapewni dobrze spędzony czas. Baby boomersi cenią sobie szczególnie dobrą atmosferę w pracy, natomiast GenY i GenZ są mniej związani z pracodawcą i współpracownikami, a większą wagę przywiązują do wynagrodzenia. W dłuższej perspektywie te różnice mogą prowadzić do napięć, konfliktów czy nawet dyskryminacji. Mogą – ale nie muszą. Jeśli międzypokoleniowy team jest właściwie zarządzany, ta...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 13036

Wydanie: 13036

Spis treści

Reklama

Komunikaty

Zamów abonament